Zastávka "Zdravotní" - zdravé jídlo a cvičení není žádné mučení
Cílem tohoto programu je posílit primární prevenci civilizačních chorob, rizikového chování, závislostí a přispěli tak k posílení společensky žádoucí zkušenosti pro odpovědné chování ve vztahu k sobě i druhým prostřednictvím podpory zdraví.
To vše ještě nad rámec učiva, které nám stanoví RVP PV.
CO MI CHUTNÁ NEJVÍCE? CHLÉB, KTERÝ NAMAŽU SI VELICE
- takzvané „mazací dny“, kdy si děti samy namažou pečivo
- každé dítě si zvolí, zda si přeje dostat pečivo s dávkou pomazánky (množství dle výživových norem) nebo bez pomazánky
- při mazání jsou dodrženy hygienické zásady
- učitelku průběžně vyhodnocuje situaci, a pokud děti potřebují dopomoc, poskytne ji
- aktivita = „mazací den“ je zpravidla každý týden v pátek
ÚSMĚV DĚTÍ NA TVÁŘI KUCHAŘKU NÁM ROZZÁŘÍ
- po obědě děti hodnotí pomocí grafického symbolu, zda jim jídlo chutnalo
- hodnocení třídy je zpětnou vazbou pro školní jídelnu
- k hodnocení jsou využívány zpravidla tzv. „smajlíky“ J L nebo barevné kolíčky, případně jiné pomůcky vhodně zvolené danou třídou
- po obědě děti zhodnotí, jak si pochutnaly
- návaznost dalších aktivit je na zvážení třídních učitelek (zpětná vazba pro školní jídelnu, info pro rodiče v šatně apod.)
- každodenní aktivita
ABYCH SILNÝ BYL, RÁD BYCH SI TEĎ ZACVIČIL
- každý den (výjimky jsou možné) v rámci dopoledních výchovně vzdělávacích činností zařazujeme zdravotně zaměřené činnosti (vyrovnávací, protahovací, uvolňovací, dechová, relaxační cvičení), viz zápis v třídní knize
- zásobník cviků, které je možné využít, je přílohou tohoto ŠVP PV, další metodiky jsou uloženy na serveru
- pohybové aktivity probíhají nejen ve třídách, ale také v tělocvičně a na zahradě, příp. na veřejných sportovištích
- tělovýchovné a pohybové aktivity se realizují takto:
- každý den = zdravotně zaměřené činnosti obvykle v rámci ranního cvičení (uvnitř či při pobytu venku)
- 1x – 2x týdně = rozvoj pohybových dovedností v tělocvičně nebo na zahradě (myšleno mimo dobu pravidelného pobytu venku) podle předem připraveného plánu rozvoje pohybových dovedností, na které se v určitém období zaměříme (plán je přílohou tohoto ŠVP PV)
KE CVIČENÍ TĚLÍČEK PATŘÍ HBITÝ JAZÝČEK
- každý den (výjimky jsou možné) v rámci dopoledních výchovně vzdělávacích činností zařazujeme artikulační, řečové, sluchové a rytmické hry, hry se slovy, slovní hádanky, vokální činnosti
- metodický zásobník činností v rámci primární logopedické prevence je přílohou tohoto ŠVP PV a je uložen na serveru
- primární logopedická prevence se realizuje několika způsoby:
- jako součást vzdělávací nabídky poskytované třídní učitelkou v kmenové třídě dítěte, kdy tato učitelka je kvalifikovaná k výkonu primární logopedické prevence
- jako součást vzdělávací nabídky poskytované třídní učitelkou v kmenové třídě dítěte, kdy tato učitelka není kvalifikovaná k výkonu primární logopedické prevence, v tomto případě je povinna konzultovat metodické postupy s kvalifikovanou kolegyní
- prevenci ve třídě vykonává jiný kvalifikovaný pedagog (skupinová nebo individuální forma)