Zima odchází – v prvním březnovém týdnu jsme se zaměřili na charakteristické znaky jara. Slunce začíná mít více síly, začíná pomaloučku hřát a budit přírodu a život kolem nás. O tom všem jsme se přesvědčili při procházkách v okolí mateřské školy. Poslouchali jsme zpěv ptáků, hledali jsme první jarní květiny, pozorovali jsme, jak se začínají měnit stromy a užívali jsme si společně hezkého počasí. O počasí jsme si povídali i během ranního kruhu – každý den jsme si určovali, jaké je venku počasí a hledali správný obrázek. Zopakovali jsme si všechna roční období. Třídili jsme a přiřazovali obrázky, snažili jsme se při popisování obrázků používat celé věty, samostatně hledat odpovědi a řešení na otázky k tématu. Každý den jsme při různých činnostech procvičovali jemnou motoriku, rytmizaci, prostorovou orientaci, předmatematickou gramotnost atd. V tomto týdnu jsme s dětmi pomalu začali připravovat i výrobky na jarní minijarmark a dále děti udělaly krásné sněženky, které nám zdobí chodbu u šatny.
Probouzení zahrádky – počasí nám začíná přát a ze země se klube spousta nám neznámého. Na obrázcích si prohlížíme jarní květiny a během pobytu venku je pozorujeme naživo. Povídali jsme si s dětmi o tom, jak taková krásná květina vznikne – zahráli jsme si na semínka, během cvičení jsme využívali barevné plastové květiny, se kterými jsme si hráli na barevnou louku a trénovali tak barvy. Kromě barev jsme si připomněli i prostorové pojmy, kdy jsme podle instrukcí dávali květiny DO, POD, VEDLE, ZA, PŘED květináč. Pověděli jsme si, jak se o květiny správně starat a abychom věděli, jestli se o květiny zvládneme postarat, nachystali jsme si truhlíky, hlínu, lopatku a květiny, které jsme si společnými silami přesadili a během pobytu na zahradě je zaléváme. Truhlíky nám zdobí parapety na oknech. Nezapomněli jsme ani na zpívání u klavíru, procvičení těla v tělocvičně, kde máme nachystanou dráhu k podlézání pod tyčí a plazení se podél lana. Během pobytu venku jsme si na zahradě užívali na nové skluzavce, kolem které jsme celou zimu chodili a těšili se, kdy si ji vyzkoušíme.
Voda, vodička – takové téma nás čekalo třetí březnový týden. S dětmi jsme si povídali o důležitosti vody nejen pro člověka, ale i pro zvířata a přírodu. K získávání a upevňování nových informací jsme využili jak obrazového materiálu, tak encyklopedií a přímého pozorování prostředí. Vysvětlili jsme si koloběh vody, kde se voda bere, že je voda vzácná a neměli bychom s ní plýtvat. Dále, co může nadbytek/nedostatek vody způsobit (sucho, neúroda, zhoršené životní podmínky, záplavy,…). Nakonec jsme si připomněli, jaký může mít člověk vliv, pozitivní i negativní, na životní prostředí. Neměli bychom být ohleduplní pouze jeden k druhému, ale také k prostředí a životu kolem nás. V pátek jsme všechny třídy společně oslavily Den vody. V parku na děti čekaly zábavné úkoly, které nás zavedly k rybníku, kde jsme se básničkou rozloučili se zimou a hodili Moranu do rybníka. Počasí nám přálo a celou akci jsme si s dětmi moc užili!
Velikonoce – už zase po roce, máme tu Velikonoce. S dětmi jsme si povídali o Pašijovém týdnu – dozvěděli jsme se, že každý den má nějakou barvu či poslání – škaredá středa – neměli bychom se mračit; zelený čtvrtek – měli bychom jíst jen zelené potraviny. Připomněli jsme si, jaké symboly patří k Velikonocům. Děti si ozdobily květináčky ubrouskovou technikou a následně si do nich zasely osení, které si spolu s ozdobeným papírovým vajíčkem odnesly domů jako dekoraci. Čas jsme si zpříjemňovali zpíváním, kdy jsme se naučili novou písničku Pomlázka.
Dnes je 3.5.2024
Svátek má Alexej
Státní svátky a významné dny na dnešek:
Státní svátky a významné dny na zítřek:
Návštěvnost:
ONLINE:1
DNES:27
TÝDEN:658
CELKEM:383653